Sztuka brandingu zapachowego
Wzmacnianie tożsamości marki poprzez siłę zapachu
Czym jest branding zapachowy i dlaczego działa
Branding zapachowy to znacznie więcej niż wypełnienie przestrzeni przyjemnym zapachem. To nauka stojąca za stworzeniem ukierunkowanego, charakterystycznego zapachu kojarzonego z konkretną marką. Łącząc unikalny zapach z marką tworzy się silna więź z konsumentem, stając się tym samym przedłużeniem tożsamości marki.
Badania neuromarketingowe wykazały, że 75% emocji wyzwala nasz zmysł węchu. Ze wszystkich zmysłów węch jest najściślej powiązany z naszą pamięcią. Dzieje się tak, ponieważ opuszka węchowa w mózgu, która rozpoznaje zapach, jest częścią układu limbicznego. Układ limbiczny to część mózgu odpowiedzialna za emocje, pamięć i uczucia. Jest to bezpośrednia droga do emocjonalnej części naszego mózgu. Oznacza to, że zapach nie
muszą zostać przetworzone lub zinterpretowane. To jest powód, dla którego Scent Branding jest tak potężny. Może wpływać na stan emocjonalny i nastrój klienta, wpływając tym samym na jego nawyki zakupowe.
Opracowanie charakterystycznego zapachu
Aromat360® wkłada wiele badań i analiz w zrozumienie naszych klientów, zanim rozpocznie się tworzenie zapachu. Zaczynamy od poznania podstawowych atrybutów marki, zanim rozpoczniemy proces projektowania charakterystycznego zapachu. Nasi doradcy zapachowi doskonale wiedzą, jak to zrobić
każdy składnik będzie ze sobą współdziałał w mieszance, a przed stworzeniem mieszanki poświęcamy czas na zrozumienie ogólnych wizji i celów naszych klientów
zapach. Proces ten umożliwia Aroma360® aby fachowo stworzyć idealny zapach dla każdego klienta.
Nasze podejście
Aromat360® zapewnia firmom sposób na przełamanie przeciążenia słuchowego i wizualnego, wykorzystując zapach jako narzędzie dotarcia do klientów na poziomie emocjonalnym. Wiążąc zapach z marką, tożsamość tej marki zostaje wzmocniona w świadomości konsumentów, zwiększając w ten sposób lojalność i przychody.
Nasz zespół Ekspertów ds. Zapachów współpracuje z naszymi klientami, aby uwzględnić ich zapach w wielu aspektach zapewniających satysfakcję klienta. Im więcej punktów dotykowych zawiera zapach, tym bardziej klient ma kontakt z marką. Wzmacnia to więź klienta z marką, co skutkuje lojalnością i większymi przychodami.
Moc zapachu
Proces opracowywania i tworzenia tożsamości zapachowej jest szczegółowy i osobisty, ponieważ nie ma dwóch takich samych marek i firm. Wszystkie aspekty indywidualnej działalności są
wzięte pod uwagę przy opracowywaniu charakterystycznego zapachu. Zanim zaczniesz tworzyć zapach, Aroma360® poświęca czas na poznanie historii firmy, klientów, celów i pożądanych reakcji emocjonalnych na zapach.
Wszystkie zdobyte informacje są następnie interpretowane i przekładane na niepowtarzalny zapach, który najlepiej pasuje do indywidualnej tożsamości marki.